lördag 28 juli 2012

Essie Action




Jag misstänkte att jag skulle gillar Action när jag såg de första promobilderna och när jag sen såg den i verkligheten så blev jag genast förtjust. Detta var också lacket som jag valde att bli målad med på bloggeventet med Daisy Beauty och Essie.

Action ingår i Essies neonkollektion sommaren 2012 som heter Poppy Razzi och är en annorlunda färg.
Nyansen är ljusorange med inslag av gult som gör att den ser lite cheddarostig/ostbågeaktig ut, eller möjligen apelsin om man föredrar det,. På naglarna så blir färgen snäppet mörkare än vad den är i flaskan. Lacket ingår i en neonkollektion men ingen av de lacken ser ut som en typiskt neonlack, de lyser inte på samma sätt som neonlack brukar göra men de är onekligen knalliga. Lacket torkar också till en matt yta så det är defintivit neonpigment i lacket.
Gillar verkligen det här lacket, tycker att det är hur läckert som helst och riktigt annorlunda men misstänket att detta är ett lack som man antigen hatar eller älskar.
Jag har grundat med ett vitt lack för att Action skulle poppa lite extra men råkade ta ett jellylack så det blev inte riktgt som jag tänkt.
Som baslack har jag Snowcrystal #309 Nail care with fruit acids, två tunna lager China Glaze Moonlight och sedan två tunna lager Action. Som topplack har jag använt Seche Vite.

3 kommentarer:

  1. Awesome Chemistry28 juli 2012 16:35

    Älskar!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar Action som fan men jag vet att inte alla faller för det. ;D

    SvaraRadera