måndag 16 juli 2012

China Glaze Surfin' for Boys



När jag såg swatchbilderna från China Glaze Summer Neons så visst jag att Surfin' for Boys var ett lack som jag bara måste införskaffa och jag hade helt rätt. 
Det här lacket är så otroligt snyggt och det riktigt glöder på naglarna.

Surfin' for Boys är ett rosakoralligt lack med rosa skimmer och mina bilder gör det inte alls rättvist. Det är så otroligt mycket snyggare i verkligheten och lacket verklingen glöder på naglarna. Just denna kollektion med neonlack tycker jag är ovanligt spännande då nästa alla lack innehåller skimmer vilket gör dem extra spännande.

Lacket var däremot inte så roligt att lacka med, tjockt och det kommer mycket lack på penseln. Tre lager behövs om man inte vill ha VNL (visable nail line) men man får ta det försiktigt så att man får tunna lager.
Eftersom jag älskar färgen på lacket så förlåter jag den hemska formulan.

Som baslack har jag använt Snowcrystal #309 Nail care with fruit acid, tre tunna lager Surfin' for Boys och avslutat med Seche Vite snabbtorkande överlack.

Jag var på Koh Phangan här i Uppsala och där har de förutom helt fantastisk mat också UV-ljus vilket blev otroligt häftigt med mina naglar! De riktigt lyste!
Har fler lack från den här kollektionen på min önskelista så det blir nog mer neoner vart det lider.

6 kommentarer:

  1. Extra roligt att få se lacket i UV-ljus! Läckert värre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blev det läckert! Folk trodde nog att jag var lite knäpp när jag började fota naglar helt plötsligt....

      Radera
  2. wow! Too bad it's a tough formula but I agree, the color makes up for that! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. The formula is not fun to work with but the color.... Love the color!

      Radera