tisdag 3 juli 2012

The Body Shop Lily Cole Eyeliner Ink Up Violet



The Body Shop har släppt en limited edition kollektion i sammarbete med Lily Cole, lite mer om hela kollektion här, och i den så ingår det en lila eyeliner.

Eyeliner har en filtspets som är ganska hård eller oflexibel och är en dip in eyeliner. Färgen är en mellanlila som är något av en kamelont. I vissa ljus så är den en varmare lila och i vissa ljus så drar den mot kallt.
Färgen är helt underbar!

När man målar med den så har den, troligen på grund av att filtspetsen är så oflexibel, en tendens att bli ojämn. Jag tycker inte att detta är ett alltför stort problem eftersom man kommer runt problem genom att antigen ta ganska rikligt med eyeliner på spetsen eller också måla på och vänta tills det har torkat innan man går över det som inte blev rakt, jämn etc. Eyeliner torkar så pass fort att man kan göra andra ögat under tiden och sen gå tillbaka till det första för att fixa till det.

När eyeliner väl har torkat så sitter den väl på plats, jag har tränat, cyklat i sommarvärme och skrattat tills jag gråtit när jag haft den och den ser lika snygg ut som innan .

Jag är väldigt förtjust i denna eyeliner och kan bara hoppas att den kommer att leta sig in i det permanenta sortimentet!

Eyeliner kostar 125 kr och finns hos The Body Shop men är Limited Edition

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar