söndag 1 juli 2012

Blue it


Vad som egentligen skulle bli en diskret blå eyeliner blev något helt annat men jag blev nöjd med resultatet.
Snabb, enkel sommarsminkning som är effektfull.

Ansikte:
Lily Lolo Mineral Foundation i Blondie
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 Fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
Lily Lolo Mineral blus i Candy Girl

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Yves Rocher Vattenfast Kajal Blå
Costal Scents Hot Pot S12 Brandeis Blue
Uban Decay Naked
Urban Decay Sin
MNY waterproof eyeliner 127a
Urban Decay Virgin
MIYO Super lash mascara

Jag började med att grund med UDPP och därefter så gjorde jag en ganska tjock eyeliner med den blåa kajalen från Yves Rocher. Svepte lite Naked i globlinjen för att fördjupa den och lite av den skimrande skuggan Sin på locket. Därefter så suddade jag den blåa kajalen lite och lade på den skirmande skuggan Brandeis Blue över den och suddade den utåt och uppåt. Längs med den nedre vattenlinjen använde jag den turkosa kajalen från MNY och längs med fransraden suddade jag ut Brandeis Blue. Som highlighter vid inre ögonvrån har jag använt Virign.
Ganska snabb och enkel sminkning, vill man ha kajalen ännu mer sotad så är det nog bäst om man gör ett öga i taget och kommer på att man ska sudda på en gång. När kajalen väl har satt sig så sitter den där den sitter om man säger så....


6 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! Jag gillar verkligen den blå färgen, tyvärr tålde jag inte just den färgen på Yves R-pennorna :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad synd att du inte tålde den färgen, den är ju så fantastiskt fin!

      Radera