onsdag 25 juli 2012

10 thing's I love about you # 8 Snabbtorkande Toplack


Hur jag i allsindar lyckades och orkade med att måla naglarna utan snabbtorkande toplack är för mig ett mysterium, kan absolut inte tänka mig att vara utan.

Min favorit är Seche Vite som gör att jag kan hoppa i säng efter en kvart när jag lackat naglarna på kvällen/natten utan att behöva oroa mig för märken efter sängkläder etc. Den är också väldigt glossig så naglarna blir verkligen högblanka!

Jag brukar klicka hem min från ebay men den finns också till ett helt ok pris på Kicks, Parfymeri L och kostar då 129 kr

4 kommentarer:

  1. Min favorit också.. Köpte på mig när jag handlde på transdesign senast, blev en stor refill flaska också så nu klarar jag mig ett tag.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Borde verkligen slå till på en refill flaska jag också men snålar alltid på det....Man kan ju ta ett annat lack istället låter det i mitt huvud.....

      Radera
  2. Håller med, hur orkade man lacka naglarn utan det?! Det tog ju flera timmar innan vissa lack torkade, om de ens torkade alls. Nu struntar jag nästan hellre i att lacka om jag inte har seche vite hemma. Vilket iofs aldrig händer, haha.
    En grej som retar mig dock är den värdelösa längden på penseln. En tredjedel av lacket är ju omöjligt att använda då penseln är så kort. Känns ju bortkastat. Och så kan jag tycka att lacket blir lite väl segt och trögt efter lite för kort tid. Men det är ju petitesser då jag hittills inte hittat något som torkat lika fort som seche vite OCH ger den där glasaktiga finishen.

    Jag gillar din blogg så mycket att den ligger på min iphoneskärm nu, typ som en app haha. Men jag kommenterar sällan då det är så drygt att skriva från telefonen (sorry!) men vill bara att du ska veta det, din blogg är helt awesome!

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Penseln borde verkligen vara längre, blir ju precis som du säger mycket kvar som man inte kommer åt. Jag brukar lösa det hela genom att tippa flaskan men det är också besvärligt då lacket är så segt vid det laget.
      Har funderat på att skaffa Seche Restore och en refiller ganska länge men det blir aldrig av.

      Tack så hemskt mycket! Blir jätteglad av att höra att du gillar min blogg och faktiskt lite rörd av dina ord....Tack!

      Radera