söndag 17 juni 2012

Söndagsenkät om nagellack från Nailtastic

Anne på Nailtastic har knåpat ihop en enkät om nagellack som jag självklart hakar på!


Hur länge har du varit en nagelnörd? 
Tror att det var sommaren 2008 som jag genom Lipgloss Bitch hittade en nagellacksblogg, NOTD , och föll som en fura för OPI Private Jet och China Glaze LOL. Började smått med att köpa den från tradera och sen under hösten/vinter 2008 så startades Nailmail så på den vägen är det....


Hur många nagellack har du i din samling? 
Hmmm oj, ja jag har inte räknat på ett tag. Har tre fulla lådor i min Helmer plus lite till som inte står där så ska jag gissa så är det väl kring 300-500 lack kanske.


Om du bara fick välja lack från ett märke från och med nu, vilket märke skulle du välja?
Sjukt svårt, har många olika favoriter men jag tror att det förmodligen skulle bli China Glaze, Zoya eller Nubar. Tror att det blir Zoya faktiskt, bra lack och de brukar släppa otroligt fina kollektioner.

Hur mycket spenderar du på nagellack och nagelvård i snitt varje månad? 
Varierar från månad till månad, det kan vara allt från 50 kr upp till 600 kr men om jag ska ta ett snitt så blir det väl kanske 100-200 kr.

Dyraste lacket/lacken i din samling?
 
Har ett Chanellack, Chanel Black Pearl men eftersom jag knep den på rea för 75 kr så blir det istället mina Rescue Beauty Lounge lack som kostar $20, tror att det landade på över 200 kr per lack med frakt.


Vilka är dina lemmings just nu? 
Rescue Beauty Lounge Aqua Lily, Rescue Beauty Lounge Halcyon, China Glaze Sun-Kissed, Max Factor Fantasy Fire och Nail Venturous Floam, Illamasqua Jo'Mina och Illamasqua Nomad för att nämna några. Har en hel del lack på önskelistan.....   


Favoritfinish?
Holografiskt, duokromt och neon men har känt en oväntad dragning till krämlack på sista tiden också.


Finish du bara inte klarar av?
Frostlack kan vara lite svåra men likaså Jellylack, vill så gärna gilla jellylacken för finishen är så fin men klara verkligen inte av VNL (visable nail line).


Vilka nagelvårdsprodukter klarar du dig inte utan?
Det här kan komma lite som en chock men jag är inte så otroligt inne på nagelvårdsprodukter.....Är lite lat och ja de användes kanske inte så ofta som man skulle önska. Har precis köpt CND cutical eraser men eftersom jag bara haft den i två veckor så kan jag inte riktigt uttala mig än. Det jag alltid ser till att ha hemma är nagelolja tex Scratch Nail Food, bra baslack och min glasfil. Nu när jag tänker efter så svara jag nog glasfil!


Vilket lack pryder dina naglar just nu?
På händerna är det China Glaze Traffic Jam toppat med KleanColor Chunky Holo Fuchsia och på tårna har jag Wet n Wild Hannah Pinktana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar