måndag 4 juni 2012

Illamasqua Naked Strangers




“Naked Strangers captures inner glows and depths. The deeply and darkly alluring exists alongside ethereal shimmering brilliance. We are complex and multifaceted whilst also being naked to the world.”
Alex Box, Illamasqua Creative Director.
Illamasqua släppte den 31/5 kollektion Naked Stranger där tonerna går i guld och rosabeige.
Som vanligt så är deras promobilder så otroligt fina och jag är riktigt fötjust i manikyren som de har gjort för att inte tala om den fantastiska sotningen....
På något sätt så tycker jag att denna kollektion är lite ovanlig för Illamasqua i och med att den går i så pass neutrala färger men looken i sig är ju inte så neutral.

I kollektionen ingår: 

Nail Varnish £13.50
Monogamous- nudefärgat krämlack med matt finish
Faithful- Koppar
Swinger- Gnistrande guld

Blush £16.50
Naked Rose- puderrouge i neutral beigebrunt
Zygomatic - krämrouge i rosabrunt

Lippgloss £13
Stranger- guld (Intense lipgloss)
Intimacy - nudefärgat rosabrunt (sheer lipgloss)

Illamasquas nagellack är otroligt bra och jag är mycket nyfiken på Monogamous då jag tror att den skulle kunna fungera alldeles utmärkt som underklädeslack men även Swinger ser otroligt fint ut.
Jag ska erkänna att denna kollektion inte riktigt ger mig lika mycket habegär som Illamasquas kollektioner brukar men den är väldigt fin.


"A place where alter egos are laid bare and naked flesh is a source of unashamed inspiration. In this delicate tipping point between intimacy and pleasurable detachment, we revel in the unknown; exploring the distance between pure Monogamous, gilded Faithful and uninhibited Swinger. Exposed nude tones, adorned with rich licks of gold, leave you gasping for more. Don’t restrain yourself. Unless, of course, you enjoy it."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar