tisdag 26 juni 2012

Go Violet!


Inte dagens, även om jag har något liknande idag utan från förra veckan. Hade också på mig ett vansinnigt snyggt halsband från H&M som matchade sminket fruktansvärt bra. 
Jag har ju redan skrivit om denna palett från The Body Shops samarbete med Lily Cole och detta är inte heller den första sminkning som jag gjorde men den första som jag fotade. Tycker väldigt mycket om färgerna i Lily Cole Choose Cruely Free makeup och jag kommer att använda dem riktigt mycket.
Efter tips från makeupartisten på Bloggfrukosten med The Body Shop så testade jag också den rosa delen av rouget Baked to Last blush i Petal som ögonskugga och det blev väldigt snyggt.
Jag har använt alla skuggorna utan en klistrig bas så om man vill så kan man få mer tryck i skuggorna om man väljer att lägga dem med fuktad pensel eller över en klibbigare bas.

Ansikte:
Lily Lolo Mineral Foundation i Blondie
Garnier 2 in 1 Tineted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop Baked to last blush i Petal

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
The Body Shop Baked to last Blush i Petal
The Body Shop Shimmer Cubes Palette 24
Wet n Wild Brulée 
The Body Shop Liquid eyeliner Lily Cole Ink Up Violet
Urban Decay 24/7 liner i Rockstar
MIYO Super lash mascara

Läppar:
The Body Shop Hi Shine Lip treatment i Go Play
Jag började med att grunda med UDPP för att dels få sminket att sitta hela dagen men också ge en viss bas till skuggorna att fästa i. Den rosa delen av rouget Baked to last blush i Petal avände jag som skugga över hela den rörliga delen av locket. I globlinjen suddade jag in den mörkaste av skuggorna i Shimmer Cubes Palette 24, nämligen Go Violet som jag också har suddat längs med den nedre fransraden.
Som highlighter under ögnbrynet så har jag använt den matta hudfärgade skuggan Brulée.
Längs med vattenlinjen, både den övre och nedre, har jag använt en mörklila kajal från Urban Decay som heter Rockstar. Min eyelinervinge gjorde jag med The Body Shop eyeliner Lily Cole, den är varmare i tonen än vad som syns här.

På läpparna har jag The Body Shop Hi Shine lip treatment i Go Play som är ett svagt rosa gloss med en hint av guld skimmer i sig. På läpparna så ger den mest en hint av rosa samt otrolig glans. Den sitter också fantastisk bra, tror jag återapplicerade först efter en 7 timmar. Gillar man inte klistriga läppglans så är detta defintivit inget man ska köpa.



6 kommentarer:

  1. Så fint! Den liner vingen är superfin.

    SvaraRadera
  2. Älskar eyelinern :) Och håller med jante, vingen är perfekt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eyeliner är jättefin, lite besvärlig men det är den värd. Tack så mycket!

      Radera
  3. Ursnyggt! Jag tänkte också köra lila med Lily Cole-grejerna imorgon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, visst är de fina produkterna ur Lily Cole!

      Radera