lördag 30 juni 2012

Favoriter April och Maj 2012

Jisses jag har helt glömt bort att lägga upp mina favoriter för april och maj.....
April var en ganska stressig månad som flög förbi med en otroligt hastighet och jag hade helt ärligt svårt att komma på vad jag hade använt mycket av i april. Både april och maj var också jobbig månader i och med att mammas ena katt Ida var sjuk och i maj så var vi tvungen att ta bort henne då hon hade cancer.
Allt har känts lite extra motigt och tillsmanns med att jag och min dansgrupp har haft en uppträdande intensiv månad så har tiden inte riktigt räckt till.
Jag kör helt enkelt en april-maj favoriter och slår två flugor i en smäll även om jag läggar upp den väldigt sent i juni......

Urban Decay Pore prefecting  makeup base
Ger en helt perfekt hy, den ser i princip retuscherad ut. Foundationen som man lägger över glider på väldigt bra men ärligt så ger denna primer en sån bra hy att man kan klara sig med concealer bara.

Marigold Kokoscerat
Väldigt trevligt cerat med kokosdoft som återfuktar bra. Jag har min framför datorn och använder den lite titt som tätt när jag behöver det.

Marigold Ringblomssalva
En väldigt fet salva som man kan använda till många olika användningsområden. Har testat den på min ena katt när han har varit lite torr och den har återfuktat hans hud väldigt bra. Jag använder den på mig själv för att återfukta nagelbanden. Burken står vid datorn och jag brukar smörja in nagelbanden precis innan jag ska lägga mig.

Juciy Couture Viva La Juciy
En parfym som jag föll för redan förra sommaren. Vilda bär, mandarin, kaprifol, gardenia och ambra ingår i doften. Det är en ganska söt doft men otroligt somrig, kan nog också uppfattas som ganska ungdomlig i sin karaktär men jag tycker att den på mig efter ett tag får ett viss djup som räddar doften från att lukta för ungt.

Scholl Active Repair K+ kräm för spruckna hälar
Får ganska lätt hälsprickorn men med denna kräm så försvinner de fort och jag får mjuka och lena fötter.

Essie Mojito Madness
Fanatastisk fint limegrönt lack som är en dröm att måla med och en favorit bland mina gröna lack!

2 kommentarer:

  1. Himla spännande med UD-primern, den är jag också sugen på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är fantastisk, helt fantastisk!Huden blir så otroligt jämn och fin. Kommer att göra enn mer detaljerad recension snart!

      Radera