söndag 10 juni 2012

Depend 2032 Denim Blue



Som jag letade efter Depends holografiska lack och tillslut så hittade jag det när jag sprang in på Åhlens i Stockholm i jakt på ett bra underlack. Det var riktigt svårt att bestämma sig för vilka av lacken som jag skulle slå till på då alla såg otroligt fina ut. Valet föll tillslut på Denim Blue och Ocean Green.
Först ut att testas var detta 2032, Denim Blue som jag trodde skulle vara mer lila än det verkligen var, den ser nämlingen lilablå ut i flaskan men är mer blekblått på nageln.

Jag är inte riktigt säker på hur jag känner inför detta lack, det är fint och visst ser man rengbågar i solljus men när jag hade detta lack så var det för det mest regn och rusk och då kommer inte det det holografiska fram alls.
Lacket är också otroligt skirt så på bilderna har jag fyra lager och då gick en hel del av flaskan åt, misstänker att flaskan kommer att räcka till ca 10 manikyrer. Jag kommer nog att använda detta ovanpå ett lack i samma färgskala.

Tycker att det är lite tråkigt att detta är en Limited Edition kollektion, är trevligt med holografiska lack som man kan titta på och köpa direkt i en butik.
Jag vet inte om jag kommer att slå till på fler lack från denna kollektion men vi får se helt enkelt.

Som baslack har jag använt Snowcrystal 309, nail care with fruit acids och sedan fyra lager Depend 2032. Toplacket som jag använt är Seche Vite som det defintivt är dags att köpa en nya av då det är rackarns segt.

Lacket kostar 49 kr för 5 ml och finns att köpa på bl.a. Kicks och Åhlens.

4 kommentarer:

  1. Snyggt! Det är lite synd att de är så skira. Jag tänker mig att ha lack i samma färg som underlack för att spara på holodropparna framöver :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev faktiskt mycket mer förtjust i det andra lacket jag köpte, Ocean Green. Fina är de, synd bara att det är limited edition....

      Radera
  2. Du kan ju alltid köpa Seches nagellacksthinner och späda ut ditt Seche vite. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo har tänkt det massor med gånger men av någon anledning så blir det aldrig av.....

      Radera