måndag 18 juni 2012

China Glaze Traffic Jam

När jag var hos Kattissminkfikat så plockade jag bland annat på mig detta lack från China Glazes höstkollektion Metro 2011.

Traffic Jam är ett bärfärgat krämlack som är bärigt rosa eller rödtonat lila beroende på ljus.
Jag förstår ärligt talat inte varför jag inte har plockat upp detta tidigare då det är fantastiskt fint, gillar hur lacket skiftar lite i färg beroende på ljus även om det gjorde det väldigt svårt att fota och dessutom så är den helt fantastisk att lacka med. Täckande i princip på ett lager och lacket flyter väldigt bra över nageln. Om alla lack från Metro är så här bra så har jag verkligen missat något.

Jag piffade upp lacket lite med KleanColor Chunky Holo Fuchsia och det blev väldigt fint. I de flesta ljus så såg det ut som att lacket hade lite regndroppar på sig medan man såg färskiftningarna i glittret i andra.

Som baslack har jag använt Snowcrystals Nail care with fruit acids #309, två tunna lager av Traffic Jam, ett tunt lager Chunky Holo Fuchsia och sedan avslutat med China Glaze Fast forward som toplack.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Blev så pass nöjd att jag lackade om med samma kombo igen efter att jag hade tagit bort det.

      Radera