måndag 28 maj 2012

Greener


Grönt är en av mina favoritfärger och jag har en hel del skuggor i olika gröna nyanser och dessa två är uppe bland min topplista över favoritskuggor. Använder dem tyvärr inte alltför ofta men när jag letade lite inspiration inför sminkningen så stötte jag på One Off och bestämde mig för att köra den ihop med Rated R.

Ansikte:
Idun Minerals Foundation i Saga
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Baked to last blush i Petal

Ögon:
Urban Decay primer potion
MAC One Off
MAC Rated R
Wet n Wild Brulée
MIYO super lash mascara

Läppar
MIYO Flirt

Jag började med att grunda med UDPP och därfter så svepte jag One Off över hela locket och suddade den en bit ovanför globlinjen. Vid den inre ögonvrån ungefär en tredjedel in så lade jag den fantastiska skugga Rated R. Längs med den nedre fransraden tog jag lite One off.
Som highlighter har jag den hundfärgade skuggan Brulée som jag lagt under ögonbrynet. På läpparna har jag ett läppglans från MIYO som heter Flirt, ett väldigt fint rosa läppglans med skimmer i sig.

4 kommentarer:

  1. jättefint! Grönt är himla snyggt på dig!

    SvaraRadera
  2. Urtjusiga! Jag har både One off och Rated R men har aldrig tänkt på att kombinera dem med varandra. Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och varsågod! Jag tycker att de går så fint ihop så jag brukar nästan enbart köra dem tillsammans faktiskt.

      Radera