tisdag 8 maj 2012

Essie Mojito Madness


Jag kan faktiskt inte hålla mig från att visa detta fantastiska lack, sällan som folk har kommenterar och gett mig komplimanger för mitt lack som när jag hade detta. Den här har kavlat sig upp i toppen bland mina favoritlack och är en av de finaste gröna lack jag äger!

Mojito Madness ingår i Essies sommarkollektion Bikini so Teeny och är ett limegrönt krämlack.
Lacket är varken kallt eller varmt tycker jag utan mer neutralt och passar nog till de flesta hudtoner.

Jag blev riktigt imponerad av både formulan och pensel, lacket flyter på bra utan att vara rinnigt, borsten täcker i princip hela min nagel och jag får på lacket i ett svep. Lacket täckte väldigt bra och jag klarade mig på två lager.

Som baslack har jag använt Scratch Nails Ridge Filler, två lager Mojito Madness och sedan avslutat med det snabbtorkande överlacket Seche Vite.
På bilderna har jag haft lacket i  5 dagar.

4 kommentarer:

  1. Otroligt fint! Och vilken imponerande hållbarhet!

    SvaraRadera
  2. Tycker det är fantastiskt fint!

    SvaraRadera
  3. Detta är så fint :) vill ha :) vilken hållbarhet!

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Och vilken grym hållbarhet, fem dagar är inte illa! :)

    SvaraRadera