söndag 20 maj 2012

Essie All tied up


Essie All tied up är från sommarkollektion som jag har skrivit om tidigare, se här.
Detta var det lack som jag kände minst för men som ändå är väldigt unikt.

All Tied up är en bronsig färg, jag skulle vilja påstå att den är gammalrosa med guldglitter vilket gör att den på nageln skiftar mellan rosa och brons. Det är väldigt fint, ganska diskret och passar bra till min hudton.
Lacket är otroligt bra att lacka med och färgen täcker på en tjockare lager eller två tunnare. Torktiden är också  bra vilket jag testade när jag provade att dekorera nageln.
Jag gillar de nya penslarna som Essie lacken har eftersom med ett svep så täcker jag nästa hela nageln, tillskillnad från Isadoras penslar så är Essies längre och mer medgörlig tycker jag.

Jag lyckades bryta av mig ena nageln så jag gjorde om lackningen efter 4 dagar och kom då på att det vore roligt med lite prickar....detta kom jag på 23.30 och det var nog en bättre plan i tanken än i verkligheten men skam den som ger sig.
Naglarna på vänster hand blev helt okej men de på höger blev mer blobbiga än prickiga....
Prickarna har jag gjort med ett annat lack från Essies sommarkollektion nämligen Cascade Cool.

Som baslack har jag använt Scratch Nails Ridge Filler och som toplack Seche Vite.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Ska öva lite mer så kanske det blir mindre blobbar och mer prickar på högerhand nästa gång....

      Radera