onsdag 23 maj 2012

Deep Toasted Grape

Förra lördagen så var jag och min dansgrupp, Tiktaalik, i Stockholm för att uppträda på Stockholm Bellydance Festival, det kommer att komma upp en film och lite foton på vår facebooksida inom en snar framtid.
Uppträdande var otroligt roligt, vi åkte från Uppsala med 15 tåget så sminkningne gjorde jag vid 13.30 tiden ungefär och korten här är vid 23.30. Vi gick upp på scen någon gång vi 21. Det är alltid lite besvärligt när man ska försöka scensminka sig men vistas i solljus bland mycket folk. Det blir en del stirrande....
Jag bestämde mig ganska snart för att jag ville ha något som gick åt lila och improviserade mig lite fram till slutresultatet. Har använt ganska många skuggor men det blir lätt så då man inte riktigt vet vart man är på väg helt från början.

Ansikte:
Youngblood Mineral Primer
Jane Iredale Liquid Minerals i Warm Silk
Lily Lolo Mineral Foundation i Blondie
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop Honey Bronze bronzing powder i 02 Fair
The Body Shop Baked to Last blush i Petal
MAC MSF Soft & Gentle


Ögon:
Urban Decay Primer potion
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Urban Decay Toasted
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Urban Decay Hustle
Costal Scents Hot pot i Cm07 Deep Grape
Wet n Wild Brulée
Idun Minerals Vildkaprifol
Isadora Flex tip eyeliner Carbon black
MIYO Super lash mascara
Ardell 305

Läppar:
MAC Prep&Prime Lips
NYXx Ccurrant
Illamasqua Diablo
Jag började med att grunda med UDPP och därefter så tog jag den svarta kajalen Zero och målade ett tjockt sträck längs med den övre fransraden. Med min 217, fluffig borste, från MAC så suddade jag ut denna så det blev en fin övergång från den svarta till min hud. Med en annan fluffig borste så svepte jag Naked strax ovanför ovanför globlinjen och även lite Buck närmare globlinjen
Sedan så packade jag Toasted över hela ögonlocket och i globlinjen suddade jag först in Hutsle och sen den lila Deep Grape. Längs med den nedre franraden så tog jag först Hutsle och sen Deep Grape ovanpå.
På både den nedre och övre vattenlinjen har jag använt den svarta kajalen Zero.

Som highlighter under ögonbrynsbenet så har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån den skimrande Vildkaprifol. Som eyeliner har jag använt den fantastiska Flex tip eyeliner från Isadora och gjort en ganska lång vinge.
För att ge ögonen lite mer kattlik form så använder jag halvfransarna 305 från Ardell.

På läpparna har jag först grundat med MAC prep&prime och sedan målat med den vinröda läppennan Currant, sedan har jag försiktigt duttat på Illamasqua Diablo
.

4 kommentarer:

  1. Du är så fin! Ska bli jättekul att se er på lördag :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Var så roligt att du kom!

      Radera
  2. Vad fint och viken kul hobby! kram Carolin från Min Boudoir

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Är en otroligt rolig hobby, älskar att dansa och man får verkligen utlopp för sin kreatvitet.

      Radera