torsdag 10 maj 2012

Candle in the wind

Inte dagens sminkning utan en från arkivet. Sen i söndags så har jag haft svidande ögon, tårande ögon och en lätt huvudvärk...Misstänker pollen men det har inte varit någon större idé att sminka mig så mycket eftersom ögonen har varit så irriterade. 
Igår så var min mamma tvungen att ta bort sin lilla kisse Ida, som jag skrev om vid valborg. Det visades sig vara en väldigt elakartad tumör i levern och hon hade dessutom fått ett fel på hjärtat så hon fick somna in.

Proverna och själva insomnade skedde här på Ultuna i Uppsala så både igår och idag är det tungt och ledsamt. Jag kommer att sakna lillskruttan otroligt mycket. Vila i frid lilla ängel.

Ansikte:
Jane Iredale Liquid Mineral i Warm Silk
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Baked to last blush i Petal

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Urban Decay 24/7 liner i Rockstar
Idun Minerals Styvmorsviol paletten
Wet n Wild Brulée
MIYO Super lash mascara


Jag började med att grunda med UDPP för att skuggorna skulle hålla hela dagen. Därefter så tog jag den lila kajalen Rockstar och använde den som färgad bas på locket. Jag suddade den dels med fingrarna men också med den fluffiga borsten 217 från MAC.
Den ljusrosa skuggan packade på den inre tredjedelen av locket och på resten av locket tog jag den varmare lila. För att fördjupa globlinjen lite så gick jag också in med den kallare lila.
Som highlighter under ögonbrynsbenet har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée.

10 kommentarer:

  1. Så tråkigt! Det är alltid hemskt när man är tvungen att ta bort sina älskade husdjur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja det är otroligt jobbigt! Ida var så speciell och påminde otroligt mycket om min lilla misse som är hjärtsjuk.

      Radera
  2. Åhhh stackarn! Nu slipper den lida mer i alla fall...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man hoppas att hon inte hade ont men man vet ju aldrig med djur.

      Radera
  3. Svar
    1. Otroligt sorligt, de blir ju familjemedlemmar de små liven.

      Radera
  4. Nej :/ Fan vad tungt, tänker på er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättejobbigt och är fortfarande ganska jobbigt. Det går i vågor om man säger så.
      Fasar för när det är mina bebisars tur.

      Radera
  5. Åh nej... Vad tråkigt att höra att du också har kattsorg. Det är så tomt utan ens bästa lilla pälskling men man får tänka på alla goda år och stunder. Stor tröstkram till dig och din mamma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns väldigt tomt trots att det var mammas katt men man älskar ju de små liven i vilket fall.
      Man är ju tacksam för tiden man får men ibland så känns det otroligt tungt....
      Tack!

      Radera