söndag 8 april 2012

Too Faced Summar Royality

Alltid när Too Faced släpper en ny kollektion så blir jag så otroligt sugen på att klicka hem paletterna, älskar Too Faced paletter.
Denna kollektion är på inget sätt ett undantag utan paletten ser till och med ovanligt intressant ut!

Too Faced Summar Eye Summertime sexy shadow collection innehåller 9 st skuggor som alla känns väldigt somriga och paletten sticker ut bland Too Faced paletter. Tycker att den är superfin, swatches kan man se hos tex Vampy Varnish.

Royal Oil Coconut Oil Body Moisturizer
En bronzfärgad olja som ska återfukta huden med Mangosteen och kokosolja samtidigt som den ger ett varmt glöd till huden.

Chocolate Soleil bronzer
Ett matt solpuder som ska lukta chocklad och som innehåller kakaopulver.
Jag föredrar matta solpuder så denna tycker jag låter riktigt intressant och den ser fin ut också. Verkar vara en medium nyans.

Primed Poreless Pure
En primer utan olja för känslig hy som ska matta ned huden och trolla bort synliga porer. Tycker att det låte riktigt intressant, har provat en del primers och blir av vissa rödare i ansiktet så att man har tagit fram en primer för känslig hy är fantastiskt.


Candellight Glow Highlighting Powder Duo
Ett duopuder där den ena sidan ska ge huden en varm guldigt glöd och den andra ska lysa upp och pigga upp huden. Ser otroligt fin ut och ännu en sak som jag blir otroligt sugen på!


Vad tycker ni om Too Faced sommarkollektion? Något som lockar extra mycket?
Själv så tycker jag att höjdpunkterna i kollektion är Summer Eyes, Chocolate Soleil Bronzer och Candellight Glow duo!
Man kan redan nu klicka hem Too Faced sommarkollektion från Eleven.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker också att paletten ser fin ut. Blir nog inget köp för mig dock, ärinte jätteförtjust i att skuggorna är olika stora så designmässigt föredrar jag flera av UDs paletter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är sant,förstår faktiskt inte riktigt varför de har gjort så. Vet inte om jag ska slå till heller, vill hellre ha den med matta skuggor från vårkollektionen men vi får se.....

      Radera
  2. Jag har Chocolate Soleil bronzer och jag ÄLSKAR den.. Du kan få den rätt mörk mer även väldigt ljus.

    Den är värd att köpa!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska jag spana in den lite extra!

      Radera