tisdag 10 april 2012

Toasted Grape

 Såg en sminkning som Cora, VintageorTacky, hade gjort och kände för att prova själv. Min variant blev snäppet mörkare men jag blev riktigt förtjust ändå. Älskar den här typen av guld,brunlila sminkningar!


Ansikte:
Lily Lolo Mineral Foundation i Blondie
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Baked to last blush  Petal

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Isadora Flex tip eyeliner carbon black
Urban Decay 24/7 liner i Whiskey
Urban Decay Toasted
Urban Decay Hustle
Coastal Scent Hot Pot CM07 Deep Grape
Urban Decay 24/7 liner i Rockstar
Wet n Wild Brulée
E.l.f eye transformer palette
MIYO Big Fat lashes mascara

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så gjorde jag en tun eyeliner med Flex tip eyeliner, den gick jag sedan över med den bruna kajalen Whiskey. Jag suddade ut den bruna eyeliner en hel del för att skapa en lätt skuggning vid fransraden. På hela locket så packade jag sedan Tostade och i globlinjen så använde jag den brunlila skuggan Hustle. För att få det hela lite mer lila så gick jag in med Deep Grape över Hutsle. Längs med den nedre fransraden tog jag den lila kajalen Rockstar och gick sedan över den med Deep Grape.

Som highlighter har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée under ögonbrynet och vid den inre ögonvrån den guldiga skuggan från E.l.f eye transformer paletten.

2 kommentarer: