fredag 20 april 2012

Ozotic 532


Då är det Holofredagen igen och jag är med denna gång med ett lack från Ozotic.

Ozotic 532 kommer från deras Mish Mash serie/kollektion och den kombinerar två av mina favorit finishar duokromt och holografiskt! Hade otroligt svårt att bestämma mig för vilken jag skulle klicka hem med slog till på 532 som ska skifta från grönt, rosa, turkost och blått.
Jag upplever lacket mer lila, att den skiftar från lila mot teal-turkost, i vanligt ljus när holon inte kommer fram lika bra så ser man tydligt skiftning från lila till grönt men när holon syns ordentligt så tycker jag att det tippar över åt det blåa och gröna hållet.

Eftersom det är rekommenderat att man ska använda detta som layeringlack så har jag grundat med ett svart krämlack men det är också supersnyggt på egen hand, se här hos Sminkan.

Där ser man också att lacket blir mycket mer lila än vad det blir om man har en svart bas.
Har använt Scratch Nails Ridge Filler som baslack, ett lager Essie Licorice och två tunna lager Ozotic 532. Som toplack har jag använt Seche Vite. På bilderna har jag haft lacket i 3-4 dagar.

2 kommentarer:

  1. Så snyggt det ser ut, jag älskar både holo och duokromt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett väldigt fint lack! Älskar att den är både duokrom och holo!

      Radera