onsdag 11 april 2012

H&M Lady Luck

När jag var på H&M för ett tag sen och stod vi kassan så fastnade min blick på en korg med nagellack där jag tyckte mig skymta något duokromt, lite påfågelsfärgat så där....
Jag slog till på en gång och när jag kikade närmre på lacket så var jag fortfarande förtjust.

Lady Luck är ett svagt duokromt lack som skiftar från grönt till teal och fast skiftningarna är ganska diskreta så märks det av. I vissa ljus så tycker man sig ha en äppelgrönt lack, i andra en mörkare grön och så kommer stunderna när skiftningar går mot teal. När jag först målade med lacket så trodde jag att det var ett metallic lack men väl i solen så ser man att det finns microskimmer i lacket. Det är ett mycket vackert lack!

Lacket flyter på bra på nageln, täcker på två lager och torkar på bra tid.
Jag har använt Scratch Nails Ridge Filler som baslack, två tunna lager Lady Luck och sedan avslutat med Seche Vite.
På bilderna har jag haft lacket i 4 dagar och anledningen till att det har chippat på en nagel var att jag slog i den och bröt bort en bit.

13 kommentarer:

  1. HImla fint, detta måste jag skaffa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är superfint och jag tror inte att du ångrar dig!

      Radera
  2. Urfint! Nästa gång jag passerar H&M ska jag absolut hålla ögonen öppna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag! De har en hel del guldkorn!

      Radera
  3. Har velat fram och tillbaka över detta lack och har fortfarande inte kommit fram till något :) men det kommer nog. Väldans fint är det iaf

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det ser fint ut!

    SvaraRadera
  5. Lady luck är verkligen sjukt snyggt!
    Jag älskar det och har köpt på mig två flaskor :D

    SvaraRadera