torsdag 26 april 2012

Designer Purple


Ibland behövs det så lite för att pigga upp och denna lila kajal som har legat bortglömd i min sminklåda piggade onekligen upp mig. På bilderna så syns inte det fantastiska skimret men det finns där! 

Ansikte:
Jane Iredale Liquid Mineral i Warm Silk
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 Fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Baked to last blush i Petal

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Urban Decay Naked
Urban Decay Sin
Urban Decay Virgin
MAC Pearlglide Designer Purple
Wet n Wild Brulée
MIYO Super Lash mascara

Jag grundade med UDPP och därefter svepte jag lite lätt med Sin över locket. I globlinjen suddade jag in Naked och sedan använde jag den lila kajalen Designer Purple för att måla ett diskret vinge.
Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån Virgin. En supersnabb sminkning helt enkelt!

4 kommentarer:

  1. Den eyelinern gillar jag, hur fin som helst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den tjusig, ännu finare när glittret i den syns ordentligt!

      Radera
  2. Svar
    1. Bästa sättet att piffa upp en look!

      Radera