tisdag 24 april 2012

China Glaze Luxe and Lush med H&M Blue my Mind




China Glaze Luxe and Lush från The Hunger Games kollektion visst jag att jag ville ha så fort jag såg promobilderna och hörde beskrivningen.

Luxe and Lush är representerar Distrikt 1 vilket är det distrikt som tillhandahåller huvudstaden med lyxvaror och jag tycker att de har fått fram ett otroligt passande lack. Mina bilder är inte ens i närheten av att visa hur otroligt vackert lacket är. Luxe and Lush är ett flake lack i en genomskinlig bas och själva flakiesarna är små till medelstora och skiftar från orange, blått, grönt, och guld. Jag tycker att detta flakelack skiljer sig en hel del jämfört med de andra som jag har då denna ger en mer skrovlig yta och jag upplevde att man fick fiska lite efter flakiesarna för att få upp tillräckligt många.

Under Luxe and Lush har jag två lager med ett av mina favoritlack från H&M, nämligen Blue my Mind som är ett elektriskt blått lack som riktigt lyser. Supersnyggt helt enkelt och täcker med två lager.

Som baslack har jag använt Scratch Nails Ridge Filler och därefter följt upp med två lager Blue my Mind, två lager Luxe and Lush och sedan avslutat med ett lager Seche Vite. För att få bort skrovligheten så skulle jag nog rekommendera två lager överlack.

Jag klickade hem mitt Luxe and Lush från ebay men ser att den finns både hos Eleven och Nelly för 98 kr.

4 kommentarer:

  1. Jättefin manikyr! Jag har inte något av de lacken.. *snyft*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blue My mind kan vara ett av de finaste blåa jag har så om den finns kvar så slå till!

      Radera