torsdag 12 april 2012

Bronze

På påskafton så ville jag göra något lite speciellt, brukar gå osminkad hemma, samt få tillfälle att testa en ny produkt lite mer så jag slog till på en neutral sminkning som gick mot brons. Jag har använt Urban Decay face primer och hittlls så är jag imponerad. Vet inte om det syns på bilderna men ansiktet blev riktigt slätt och fint, var nästa så att man inte behövde använda någon foundation. Har inte varit med om något liknande med primers innan.
Inga av närbilderna på ögonen blev något bra, sminket blev helt enkelt urtvättat så jag skippade dem denna gång.

Ansikte:
Urban Decay Pore Perfecting Makeup base
Lily Lolo Mineral Foundation i Blondie
Gariner 2 in 1 Tinted Eye roll-on i 02 Fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Baked to last blush i Petal

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
MNY 122a
MNY 123a
Wet n Wild Brulée
E.l.f Eye transformer palette
MIYO Super lash mascara

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så använde jag den bronsiga MNY 122a över hela locket och för att få snäppet mer markerad globlinje så suddade jag in den bruna skugga MNY 123a´.
Som highlighter har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån har jag haft den guldiga skuggan från E.l.f eye transformer paletten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar