måndagen den 2:e april 2012

All Purple

Jag kände mig lite trött så jag ville pigga upp mig med något riktigt färgglatt och bestämde mig för att köra en väldigt stark lila sminkning. Skuggan Deep Grape är något jobbig då den suger sig fast i huden och blir jobbig att sudda men jag förlåter den då den är så fin.

Ansikte:
Lily Lolo Mineral Foundation Blondie
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on 02 Fair
Lumene Dark under eye concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Baked to Last blush Petal

Ögon:
Urban Decay primer potion
Coastal Scents Satin Lavender S19
Coastal Scents Thistle Lavender M15
Coastal Scents Deep Grape CM07
Coastal Scents Coral Rose ME12
Wet n Wild Brulée
E.l.f Eye transformer rosa
Isadora Inner Liner Blonde
MIYO Big Fat Lashes mascara

Jag började med att grunda med UDPP och sedan packade jag Satin Lavender över hela locket. Över den yttre halvan av locket gick jag också in med lite Thistle Lavender. I globlinjen suddade jag in Deep Grape och för att göra övergången lite lättare till highlighter så gick jag in med den rosa skuggan Coral Rose. Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån den rosa skuggan från E.l.f eye transfomer paletten.
Längs med den nedre fransraden har jag använt Deep Grape och på vattenlinjen den hudfärgade kajalen Blonde.

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt tryck i färgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev ganska häftigt faktiskt men syntes inte lika bra i och med att jag har glasögon på jobbet. Fick jobba mycket med att applicera, sudda och applicera. Tog längre tid än vad jag hade räknat med så det blev stressigt på slutet....

      Radera