söndag 25 mars 2012

Spanat på stan: Gina Tricot Beauty

Gina Tricot har nyligen lanserat en egen makeuplinjen och jag var så klart mycket nyfiken. Tog en sväng förbi ett av de större Gina Tricot i Uppsala för att spana in sortimentet och jag måste säga att jag blev imponerad.

De har en hel del i sitt sortiment: nagellack, mascara,  ögonskuggor, läppstift och läppglans och de är väldigt billiga dessutom. Det som imponerad på mig var pigmenteringen på ögonskuggorna.
Matta skuggor från billigare märken är inte alltid så bra, de är har dålig pigmentering, blir flammiga eller är lätt smuliga men inte dessa! Den gula Aspen Gold var lite flammig men de andra som jag provade tyckte jag var riktigt bra.
Den svarta skuggan Black är kanske inte den svartaste skuggan som jag testat men den swatchade matt och jämt.
Både den oranga Carrot och den turkosa Billiard blev jag mycket förtjusta i och kommer nog att köpa, bra pigmentering och de verkade lätta att sudda.
Skuggan Earth var också otroligt snygg, påminner lite om Satin Taupe från MAC skulle jag tro.
Marina, Aspen Gold, Earth, Black, Billiard, Sky Blue(syns knappt), Have a mint och Carrot.

Läppglansen kommer i två olika utförande och de som jag swatchade var de som är täckande och jag kommer nog att plocka upp den lite koralligare Read my lips om inte alla.....
Lips like sugar, Lucky lips, Read my lips och Sweet Kiss

Läppstiften verkade också väldigt trevliga, mjuka, pigmenterade och med en glossigare känsla.
Lucky lips, Sweet Kiss, Lips like sugar och Read my lips

Nagellacken kan jag inte säga så mycket om annat än att det var väldigt fina färger och jag såg en del nyanser som jag kommer att spana in närmre nu efter löning.

Ögonskugga 39 kr
Läppglans 29 kr för de i tub och 49 kr för de med skumgumiaplikator (de som är täckande)
Läppstift 59 kr
Nagellack 39 kr

För mer info: Gina Tricot

4 kommentarer:

  1. Vilken Gina Tricot butik var du på? Måste gå dit och kolla själv :-)
    /Christel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var på den på Svartbäcksgatan, mitt emot St Per Gallerian.
      Stället står vid ingången till provrummen på övre plan.

      Radera
  2. Det ser ju riktigt spännande ut. Får mig osökt att tänka på H&Ms divided skuggor, jävligt bra skuggor för minipeng...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev imponerad faktiskt, ska spana in en del av dem senare och kommer nog att köpa ett par för att testa om de är lika bra på locket som på handen.

      Radera