torsdag 8 mars 2012

Smog and Dance



I onsdags så skulle jag och en till från Tiktaalik göra ett kortare uppträdande på Uppsala Konsert & Kongress och eventet Vakna Uppsala. Vi skulle stå på scen så tidigt som 07.25... Var lite kämpigt att kliva upp vid fyra för att göra sig färdig kan jag säga men var också väldigt peppad. Det blev en enklare sotning i bruna toner och eyeliner. Under uppträdande hade jag min fina bindi som jag har på denna bild och vinröda läppar men dessa kort är tagna på jobbet så då hade jag tonat ned det en del. Här finns en bild som är tagen på oss strax efter uppträdandet.

Kan säga att jag fick många konstiga blickar på bussen till jobbet då jag åkte dit i full dansutrstyrsel. De på jobbet tyckte att jag var tjusig och att jag skulle ha de kläderna resten av dagen.....

Ansikte:
Nvey Eco moisturising fluid foundation i 510
Lily Lolo Mineral Foundation i Blondie
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool Dusk

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Urban Decay Smog
Urban Decay Darkhorse
Wet n Wild Brulée
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Isadora Flex Tip eyeliner  Carbon Black
E.l.f eye transformer
MIYO Big Fat Lashes Mascara
Jag började att grunda med UDPP och sen så lade jag Naked i globlinjen och en bit ovanför. Följde upp denna med Buck som lades mer koncentrerat i globlinjen. På locket har jag Smog på den yttre halvan och Half Baked på den inre halvan. Eftersom jag ville ha det lite mörkare så gick jag in med Darkhorse i globlinjen och längs med den nedre fransraden.. På vattenlinjen har jag den svarta kajalen Zero.


Som highlighter under ögonbrynen har jag använt den matta hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån den guldiga skuggan från El.f Transformer paletten.
Min eyeliner har jag gjort med Flex tip eyeliner, som är en helt fantastisk eyeliner, och gjorde en ordentligt men ändå lite tunnare vinge. 


2 kommentarer: