onsdag 7 mars 2012

Side by Side: Pucci-licious och Turquoise & Caicos


Jag var sugen på något riktigt knalligt och bestämde mig för att göra en rolig side by side.
Valde Color Club Pucci-licious  och Essie Turquoise and Caicos och tycker att det blev riktigt snyggt, lite 80-tal över det hela. 
Side by side lackningar är något som jag är riktigt förtjust i att göra, de är lätta men de sticker verkligen ut.

Började grunda med den ljusare färgen, Turquoise and Caicos och sedan så tog jag Pucci-licious över den. Det bästa nästan med en side by side lackning är att den behöver inte vara så perfekt och det passar mig som är lite latare av mig.
Som baslack har jag Scratch Nails Ridge Filler, tre tunna lager Turquoise and Caicos och två tunna lager Pucci-licious. Som överlack har jag använt Seche Vite.

4 kommentarer:

  1. Jättefint! Enkelt och effektfullt!

    SvaraRadera
  2. Jättefint, jag ÄLSKAR pucci-licious!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Älskar också Pucci-licioús, är lätt ett av mina favoritlack. Har tre lack från den kollektion och de imponerade på mig, är sugen på att skaffa några til faktiskt.

      Radera