söndag 4 mars 2012

Recension: The Body Shop Chocomania Body Butter


The Body Shop släppte i slutet av januari en ny limited edition serie men kroppsvård som heter Chocomania.
Jag var bjuden till deras pressevent där vi fick kika och klämma på serien och jag blev genast förtjust.
Jag blev också väldigt förtjust i butikens skyltfönster som jag tog säkert fem kort på och inget blev riktigt som jag ville......
 
Älskar The Body Shops body butter och har gjort det i många år, tycker att de passar min torra hy helt perfekt och under vintern så gör jag slut på ungefär en burk varanna månad.


Chocomania Body Butter är en väldigt skön body butter, lite fetare än de andra som de har i sitt sortiment men den sjunker fortfarande in lika snabbt i huden. Chocomania luktar choklad men det är en mer dämpad choklad och inte en sån söt. Till min förvåning så luktar denna inte alls choklad på mig utan vanilj men återigen inte en söt vanilj utan en ganska diskret vanilj. Lukten på denna verkar dela folk i alldeles parfymerad eller alldeles lagom. Jag tycker inte att den luktar för mycket eller för länge.
Jag smörjer in mig på kvällarna innan jag går och lägger mig och på morgonen så kan jag på sin höjd känna en svag hint av body buttern. Sambon har klagat på vissa av mina body butters då han tycker att de luktar för mycket men denna märker han inte av.

Jag tycker att denna återfuktar väldigt bra och det är definitivt en body butter som jag skulle kunna tänka mig att köpa igen speciellt till vinter. Den enda nackdel som jag känner att denna har är den fruktansvärda smaken. Några gånger har jag smörjt in mig och sen råkat ta på läpparna och det har verkligen smakat otroligt illa, riktigt parfymerat men det är det enda som jag inte gillar med denna produkt.

Pris: 175 kr
Vart: The Body Shop
Omdöme: 4/5
Köpa igen: Ja

3 kommentarer:

  1. Jisses! Gör du slut på dem så snabbt :)

    Min son älskar den här seriens duschgel, har du testat den ännu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör slut på dem jättefort. Den här är i princip slut nu och då har jag använt den från slutet på januari.....

      Har inte provat duschgelen än men den åker in i duschen i helgen tillsammans med skrubben hade jag tänkt.

      Radera
  2. hej vet du om chokomania säljs som mini body butter ?

    SvaraRadera