söndag 18 mars 2012

The First Dance

Inte dagens egentligen utan det är från i onsdags när jag var på press-visning för Colomer. Fotade när jag hade kommit tillbaka till jobbet så skuggorna har creasat lite.
Jag är mycket förtjust i Too Faced paletter och av de två som jag har så är denna palett lätt min favorit.
Too Faced Romantic Eye kom i Look of Love kollektion våren 2011 och det var kärlek vid första ögonkastet. Kan ärligt säga att jag älskar alla skuggorna i paletten och det är min favorit näst efter Urban Decay Naked.
Hade tänkt lägga upp denna sminkning tidigare men på onsdagskvällen så fick jag en lättare matförgiftning som gjorde mig däckad hela torsdagen också.

Ansikte:
Lily Lolo Mineral Foundation i Blondie
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool Dusk
Ögon: 
Urban Decay primer potion
Too Faced Cut the Cake
Too Faced First Dance
Wet n Wild Brulée
Urban Decay Virgin
MIYO Big Fat lashes mascara


Jag började med grunda med UDPP och sedan lade jag den grålila skuggan Cut the Cake över hela locket. I globlinjen så suddade jag in First Dance och sedan gick jag på med lite mer Cut the Cake på locket.
Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån Virgin. Längs med den nedre fransraden har jag suddat in First Dance.

2 kommentarer:

  1. Himla snyggt! Den paletten är jag fortfarande sugen på att införskaffa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Otroligt fin palett så det kan jag absolut rekommendera!

      Radera