torsdag 22 mars 2012

Coral Orange

I söndags så lade Katta upp en bild där hon hade orange läppstift och jag blev genast sugen.
Ville också kombinera det med lite varmare ögon, hade tänkt mig en varmbrun skugga men det blev istället en korallig sminkning. Kände mig väldigt vårig och somrig!

Ansikte:
Lily Lolo Mineral Foundation i Blondie
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 Fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool Dusk
NYX blush i Taupe

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Coastal Scents Hot Pot S15 Coral Pink - crease
Coastal Scents Hot Pot S09 Salmon Peach - locket
MAC Firecracker
Sleek Blush Aruba
Wet n Wild Brulée
Isadora Flextip eyeliner carbon black
MIYO Big Fat lashes mascara


Läppar:
Mavala Euphoric Orange

Jag började med att grunda med UDPP och sedan svepte jag Naked strax ovanför globlinjen och Buck i globlinjen. På locket har jag använt Salmon Peach och i det yttre v:et och upp i globlinjen lite Coral Pink.
Eftersom det inte blev riktigt så korallorange som jag ville så gick jag in med Firecracker i globlinjen och därefter det oranga rouget Aruba för att göra det hela mer orange.
Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée.
Med flextip eyeliner har jag målat en tunn eyeliner.

På läpparna har jag Euphoric Orange som jag har använt mer som ett stain än som ett läppstift. Har lagt på läppstiftet, tryckt in det på läpparna med fingret, bitit av och sedan gjort om proceduren. Tycker att det blir en mer korallig färg som jag är mer bekväm med om jag gör så.

4 kommentarer: