tisdag 13 mars 2012

Color Club Pucci-licious och Nfu-oh 50


Color Club Pucci-licious är ett av mina favoritlack, det är en så fin färg och lacket är utmärkt att lacka med, helt enkelt ett lack som gör mig glad. Blev så otroligt sugen på att använda ett av mina mindre använda flakies och tänkte att Pucci-licious kunde vara en snygg bas och det hade jag alldeles rätt i.
Pucci-licious med Nfu- oh 50 över sig ger en väldigt akvatisk intryck och känns lugnande, ungefär som att titta ned i turkosblått hav eller en pool. Mina tankar dras till värme, vatten, fina fiskar och sjöjungfrur när jag tittade på mina naglar.

Jag har använt Scratch Nails Ridge Filler som baslack, tre tunna lager Pucci-licious, två lager Nfu-oh 50 och avslutat med det snabbtorkande överlacket Seche Vite.
På bilden har jag haft lacket i 3 dagar.

1 kommentar:

  1. Jättevacker kombination! Nfu Oh 50 är nog mitt mest välanvända flake-lack, jag gillar verkligen färgskiftningarna i det!

    SvaraRadera