lördag 25 februari 2012

Raisin Berry


Inte dagens sminkning men från den 4 februari då jag uppträde på Göteborgs Nation med min dansgrupp Tiktaalik. Hade tänkt locka mitt hår med min plattång men det gick inte alls bra, den som säger att det är lätt får gärna berätta hur man gör. Gav upp det försöket och insåg att jag hade lite dåligt med tid. Sminkining fick därför bli en enkel sotning men en mörkare bas med en skugga över.
Min ursnygga bindi, som tyärr sitter lite på sniskan, kommer från Funky Fairy Bindis på Facebook.

Ansikte:
Nvey Eco Moisturising Fluid foundation i 510
Lily Lolo Mineral Foundation i Blondie
Gariner 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 Fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool Dusk

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
MAC Greasepaint stick i Dirty
Coastal Scent Hot Pot ME15 Raisin Berry
Wet n Wild Brulée
Isadora Flex Tip eyeliner Carbon Black
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Colletion 2000 Glitter eyeliner Le Freak
L´Oreal Volume Million lashes extra black
Ardell 305

Läppar:
MAC Prep & Prime Lip
NYX lip pencil Currant
Illamasqua Diablo

Jag började med att grunda med UDPP och sen så la jag en bas av Dirty över hel locket och tonade ut den till strax ovanför globlinjen.. Med en platt borste så packade jag Raisin Berry över hela locket och en bra bit ovanför globlinjen och suddade.Jag har också Raisin Berry längs med den nedre fransraden.
Som higihlighter under ögonbrynet så har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée. På vattenlinjen, både den nedre och övre så har jag använt den svarta kajalen Zero.
SOm eyeliner längs med den övre franraden har jag använt Flex tip eyeliner, som är en fantastisk eyeliner, och gjort en ganska ordentlig vinge. Eftersom jag glömde att lägga highlighter i den inre ögonvrån så fick det bli lite glitter istället med hjälp av glitter eyeliner Le Freak.
Lite mascara och halvfransarna 305 från Ardell så var ögon klara.
På läpparna har jag grundat med Prep&Prime lips och sen gått över det med läppennan Currant. Läppstiftet som jag använt heter Diablo och är helt fantastiskt. 

10 kommentarer:

  1. Så snyggt! Fransarna är verkligen pricken över i!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Fransarna är väldigt snygga och sköna.

      Radera
  2. This is by far my favourite look that you've done! It's exotic, sultry and vampy all at the same time :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ohh thank you so much! Made my day!

      Radera
  3. Jag tycker det går att locka håret på andra med plattång men inte på mig själv :P Känns som mitt hår är lite för långt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får det att fungera på några slingor på min vänstra sidan men sen tar det stopp....måste införskaffa en riktigt locktång känner jag.

      Radera