onsdag 1 februari 2012

OPI Rainbow Connection

OPI Rainbow Connection släpptes med OPI Muppets kollektion hösten 2011 och ni har säkerligen sett den på många andra bloggar vi det här laget. Jag började dregla efter detta lack så fort som jag såg promobilderna, såg ju hur läckert ut som helst. Efter lite om och men så intalade jag mig att jag inte alls behövde lacket då jag hade ett snarlikt lack, nämligen Wet n Wild Party of Five men jag inser nu att jag hade helt fel.

OPI Rainbow Connection är ett mutlifärgat glitterlack i klarbas och glittret går i guld, silver, rosa, blått och grönt. Det är väldigt mycket glitter i lacket och det blir mycket glitter på nageln med bara ett lager. Är nog ett av de häftigaste glitterlack jag äger.
Eftersom glitter är fruktansvärt jobbigt att få bort valde jag att grunda med ett mörkblått lack, OPI Light My Sapphire. Kan säga att glittret ändå var besvärligtt att få bort. Hade mycket svårt att sluta titta på mina naglar när jag hade detta och fick också många kommenterar från kollegor om att jag hade ett läckert lack på mig.
Som baslack har jag använt Scratch Nails Ridge Filler, ett tunt lager Light My Sapphire och två tunna lager Rainbow Connection. Som topplack har jag använt Seche Vite.
På bilden har jag haft lacket i två dagar.

4 kommentarer:

  1. Underbart fint! Jag ångrar så att jag inte skaffade ett medan det fortf var någorlunda smidigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett riktigt häftigt lack, är glad att jag har det.

      Radera
  2. Svar
    1. Det är svårt att slita blicken från naglarna, otroligt blingit!

      Radera