fredag 3 februari 2012

Milani Hi-Tech

Äntligen så är det dags för mig att haka på Skimmerskuggans Holofredag, har haft detta i arkivet ett tag just för att jag ville publicera det på en fredag. Har spanat på detta lack ganska länge men det var Sminkan och Skinmmerskuggan som med sina bilder på lacket fick mig att inse att jag definitivt måste köpa det.
Det är ett helt fantastiskt lack och kombinerar två av mina favoriter, grönt men holografiskt! Kan det bli bättre?
Milani Hi-Tech är ett scattered holo, det vill säga att glitterpartiklarna är grövre i lacket och det blir inte en rengbåge på samma sätt som med en linear holo. Sminkan har en väldigt bra jämförelse mellan olika sorters hololack.
Lacket flyter på väldigt bra över nagel och det är täckande med 2-3 lager.

Jag älskar detta lack, det är helt underbart och jag måste köpa några fler hololack från Milani.
Har fått detta lack skickat till mig från en bekant i USA men lacket går också att köpa via Cherry Culture.
Som baslack har jag använt Scratch Nails Ridge Filler, tre tunna lager Hi-Tech och sedan avslutat med ett lager Seche Vite.
På bilderna har jag haft lacket i ca 3 dagar.

6 kommentarer:

  1. Välkommen till holofredag! Hi-tech är verkligen fint!

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Har inte hunnit provat mitt än, men det kommer nog åka på under våren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är riktigt snyggt, älskar färgen.

      Radera