onsdag 8 februari 2012

Green Opal

Jag fortsätter att glatt testa mig igenom mina Lily Lolo skuggor och jag måste erkänna att jag är väldigt fötjust i dem, nästa projekt blir att testa dem utan den klistriga basen. Använder Glitter glue från Darling Girl för att få skuggorna att fästa bättre på den rörliga delen av locket. När jag kom hem efter jobbet och sambon såg denna sminkning så tyckte han att den var riktigt ovanlig för att vara en Linasminkning, och det har han nog rätt i. Brukar allt som ofta välja att sota i mörkare färger men jag blev riktigt fötjust i denna skugga så den kommer att dyka upp fler gånger.

Ansikte:
Lily Lolo Mineral Foundation i Blondie
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool Dusk

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Darling Girl Glitter Glue
Lily Lolo Green Opal
MAC Grey Range
Urban Decay Naked
Wet n Wild Brulée
E.l.f Eye transformer
Urban Decay 24/7 liner i Graffiti
L´Oreal Volume Million Lashes extra black


Läppar:
Lush A Million Kisses Lip tint
Jag började med att grunda med UDPP och därefter så duttade jag försiktigt på lite Glitter Glue på den rörliga delen av locket. Därefter så packade jag den gröna skuggan Green Opal över hela locket och en bit upp i globlinjen och suddade försiktigt kanten. För att fördjupa globlinjen lite så gick jag in med lite Grey Range i globlinjen och sen lite av den beiga skuggan Naked för att få en bra övergång till huden.
Som highlighter har jag under ögonbrynet använt den hudfärgade skuggan Brulée och i den inre ögonvrån den gröna skuggan från E.l.f eye transformer paletten.
På vattenlinjen har jag använt den gröna kajalen Graffiti som också suddas ut lite lätt längs med franslinjen.

4 kommentarer:

  1. Ojojoj så fint! Jag måste lägga vantarna på en egen Green Opal!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är jättefin! Tips är att kika på BeautyPlanet, de har mycket bra pris.

      Radera
  2. Super snygg grön skugga och vanligtvis är jag verkligen inget fan av grönt :)

    http://minboudoir.blogspot.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den tjusig! Grönt är en av mina favoritfärger ska erkännas.

      Radera