onsdag 29 februari 2012

Essence Blue Addicted

När Sminkan lade upp bilder på detta lack så gav jag mig ut på en ebay jakt för att kunna klicka hem det men sen blev det av någon anledning liggande.....Förstår inte varför när det är supersnyggt. Lacket får mig att tänka på laguner och sjöjungfruar.

Blue Addicted är ett glitterlack med blåbas och glittret är turkost, grönt och blått. Lacket täcker nog på egen hand med tre lager men här har jag grundat med MIYO Magic. Blue Addicted är lätt att måla med även om jag tycker att man får fiska lite för att få upp tillräckligt med glitter men det är lacket värt. Lacket sitter också väldigt bra, hade min lackning i 6 dagar innan jag bytte.
Som baslack har jag Scratch Nails Ridge Filler, två lager Magic och två lager Blue Addicted. Som topplack har jag använt det snabbtorkande Seche Vite.
På bilderna har jag haft lacket i ungefär 4 dagar.
Jag har köpt mitt lack på Ebay.

2 kommentarer:

  1. I've been meaning to buy this ever since I heard it was a dupe for Deborah Lippmann's Across the Universe. I always forget to look for it when I'm near an Essence stand though >__<

    SvaraRadera
    Svar
    1. It's really pretty and I don't think you would regret buying it!

      Radera