måndag 13 februari 2012

Chocolate Fudge Cake

När jag klickade hem Chocolate Fudge Cake så trodde jag att det var en helt annan skugga jag köpte. Var ute efter en skugga som jag såg på presseventet för Lily Lolo som påminde om MAC Club och trodde att detta var den men det var det ju inte. Är mycket glad dock att jag skickade efter denna eftersom den är otroligt fin! Skickade sen efter den rätta skuggan som också är otroligt fin och som kommer att dyka upp på bloggen under veckan som kommer.
Lily Lolo skuggorna har nog lyckats kvala in som stora favoriter, de är så galet snygga så jag vill bara köpa fler och fler....


Ansikte:
Lily Lolo Mineral Foundation i Blondie
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool Dusk
Ögon: 
Urban Decay primer potion
Darling Girl Glitter Glue
Lily Lolo Chocolate Fudge Cake
Wet n Wild Brulée
E.l.f Eye transfomer palette
Urban Decay 24/7 liner i Zero
L´Oreal Volume Million Lashes Extra Black
Jag började med att grunda med UDPP så att skuggorna inte ska creasa under dagen men eftersom jag ville att denna duokroma skugga skulle komma till sin rätt så behövs en klibbigare bas än UDPP. Valde att använda Glitter Glue från Darling Girl som jag lade på den rörliga delen av locket. Sedan duttade jag försiktigt på Chocolate Fudge Cake på locket och en bit upp i globlinjen och suddade den med min MAC 217 uppåt och utåt. 

Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån den guldiga skuggan från E.l.f eye transformer paletten.
På vattenlinjen har jag den svarta kajalen Zero.

4 kommentarer: