fredag 17 februari 2012

Chanel Black Pearl


Chanel Black Pearl kom ut våren 2011 och jag har varit sugen på lacket sen dess men det känns inte helt ok att lägga så mycket som 250 kr för ett lack.
När jag sedan gick förbi Åhlens city i Stockholm innan jag skulle till tåget så kasta jag en blick mot Chaneldisken och såg Halva Reapriset på en skylt, gick dit för att kika vilka lack det gällde och såg till min förvåning att Black Pearl låg där...
Det visade sig att de hade väldigt många förpackningar av just Black Pearl och behövde göra lite rum för nya lack. Nu kostade lacket istället 88 kr och jag slog till direkt.
Black Pearl är ett grått lack som skiftar mot grönt, i vissa ljus så ser det ganska stålgrått ut och i andra så ser det lite grågrönt ut. Finishen är nog frost skulle jag gissa på då det lätt blir synliga penseldrag i den.
Lacket flyter bra på nageln och täcker med 3 lager, det enda nagativa är som sagt de smått synliga penseldragen.

Som baslack har jag använt Scratch Nails Ridge Filler, tre tunna lager Black Pearl och sen avslutat med ett lager Seche Vite.
På bilderna har jag haft lacket i ungefär 3 dagar.

Jag är glad att jag har detta lack då det är väldigt fint men jag är också väldigt glad att jag bara betalde 88 kr för lacket. Personligen så tycker jag inte att det är tillräckligt spektakulärt för att vara värt 250 kr.

5 kommentarer:

  1. Wow, vilket fynd! Superfint! Om du går förbi fler gånger får du gärna fånga ett åt mig också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen ett superfynd! Håller ögonen öppna!

      Radera
  2. Svar
    1. Det var fint men inte så fint som jag hade föreställt mig....

      Radera
  3. Gick förbi rean här i Stockholm, men de hade tyvärr bara kvar Chanel Mimosa Le Vernis :(

    SvaraRadera