torsdag 19 januari 2012

Topp 5 läppstift 2011

Har fortfarande lite favoriter från 2011 som ska listas och denna hade jag egentligen täkt publicerat i slutet på förra veckan men det verkar som att Isadora Zinfandel är spårlöst försvunnen, har letat som en tok men nej. Tillsammans med det läppstiftet så är också min favoritläppenna bort....förmodligen är de på samma ställe men vart?
Detta är i alla fall mina favoritläppstift från 2011, har inte köpte så otroligt många läppstift och de flesta är MAC och limited edtion....

Isadora Zinfandel
Älskar vampiga och mörka läppstift så att detta blev en favorit är föga förvånande, den kan lägga på tjockare för en heltäckande färg eller duttas på lite försiktigt för att få ett bärigt stain.


MAC Play Time
Köptes i våras och har använts väldigt mycket, är ett lilarosa läppstift som är otroligt snyggt. Älskar läppstift som går mot lila.



Illamasqua Diablo
Kan nog vara världens snyggaste läppstift någonsin, älskar älskar detta läppstift.



MAC Viva glam Cyndi
Tror att jag knep åt mig detta läppstift i början av 2011, det kom ut under 2010 men var alltid slut när jag skulle handla. Otroligt fin nyans av rödkorall med fint glans.


MAC Candy Yum Yum
Inte ett läppstift som jag har använt så ofta men det är så otroligt läckert, ett riktigt neonrosa läppstift.

6 kommentarer:

  1. Viva Glam Cindy är hur fin som helst!! Undra om det fortfarande går att få tag på den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan nog vara lite småsvårt skulle jag tro, kan nog finnas på ebay men då till ett högre pris.
      Har för mig att en av Revlon lip butters ryktas om att vara en helt ok dupe men kommer inte ihåg vilken det var.

      Radera
  2. Många tjusiga stift här! du passar så bra i så många olika typer av färger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de fina! Tack,tror att det är min färger som gör det. Kall hårfärg, varm ögonfärg och neutrala undertoner i huden....

      Radera
  3. Åh jag tycker MAC Viva glam Cyndi såg ut som ett perfa vardagsstift :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett väldigt bra vardagsstift, är glossigt och glider på väldigt bra på läpparna.

      Radera