måndag 9 januari 2012

Topp 15 nagellack 2011

Först så hade jag tänkt begränsa mig till lack som kommit ut 2011 men eftersom jag har tagit det ganska lungt på nagellackköpande under 2011 så tänker jag helt enkelt lista de nagellack som jag använt under året som stuckit ut. Jag har tyvärr inte hunnit publicera alla på bloggen, saknas fyra av lacken men de som är publicerade har jag länkat till.
Listan är utan innbördes ordning.

Kicks Evening at Chataue Marmont
Ett helt fantastiskt lack från Kicks som gjorde mig både väldigt glad och imoponerad. Påminner lite om Chanel Peridot men är i mitt tycke mycket snyggare. Helt fantatiskt lack helt enkelt och jag hoppas att Kicks fortsätter att levera så här snygg lack.


Wet n Wild Belive me. It's Real
Tyvärr från en Limited edition kollektion som bara släpptes i USA men det är så otroligt snygg, tre av de fyra lack som jag köpte från denna kollektion har tagit sig upp på min favoritlista. Om inte kan få tag på detta lack längre så har Nails Inc ett lack som ser väldigt likt ut, Connaught Square 3D glitter.


Wet n Wild Diamond in the Rough
Ett sånt fantastiskt lack med ett otroligt glitter, älskar det holografiska glittret och trots mörk bas så syns det hela tiden också. Nails Inc och China Glaze har likande lack om man är sugen och inte lyckas få tag på detta, Sloane Square 3D glitter och Something like Haute..

Wet n Wild Black Alley Deals
Trodde inte att jag skulle gilla detta lack så pass mycket som jag gjorde men det är otroligt snyggt och det är otroligt blingit. Återigen så är det en limited edition kollektion men Nails Inc har ett lack som detta ska vara en dupe till, Bloomsbury Square 3D Glitter.

Butter London Black Knight
Jag var länge tveksam om jag skulle köpa Black Night men gjorde slag i saken på Attitudemässa och är mycket glad att jag gjorde det. Ett fantastiskt lack svart lack med multifärgat glitter!

Revlon Carbonite
Av någon anleding så har detta lack blivit liggande i arkivet... Carina köpte det till mig när hon var i USA, det ska vara en bra dupe för Chanel Graphite och jag hade försökt få tag på det på ebay väldigt länge så jag blev mycket glad över att Carina lyckades få tag på det åt mig. Det är ett väldigt snyggt lack och även om färgsättningen är på pricken lik Chanel Graphite så saknas det multifårgade glittret som finns i det ( syns i och för sig bara i vissa ljus). Älskar den här typen av silver som går åt det lite varmare hållet och som dessutom verkar ha en inre glöd.

Wet n Wild Gray's Anatomy
Ett lack som också låg ganska länge i akrivet men som ajg lyckades få upp i mellandagarna, det är inte ett vansinnigt unik lack utan påminner om OPI Not like the Movies och Deborah Lippmann Wicked Game. Nu har jag inte det sistnämda lacket men jag föredrar detta lack framför OPI Not like the movies då jag tycker att färgskiftningarna i denna kommer fram mycket mer.

Sally Hansen DVD
Som jag försökte få till en bra bild med denna på naglarna men nej alla blev blåa och detta lack är mycket mer kompilcerat än så. DVD skiftar från blått, till lila och rosa och är alldeles fantastiskt.

China Glaze Cha Cha Cha
Ett av mina favoritlack från i somras, härligt giftgrön med en dragning mot gult och jag älskar såna lack!

Isadora Black Galaxy
Alla påublicerade bilder på Isadora Black Galaxy så jag höll på min och upptäckte nyss att jag inte hade publicerat något om det.... Är nog ett av året med hypade lack och jag tycker att den förtjänar hypen, den är otroligt snygg och slår Eyeko Cosmic med hästlängder då det multifärgade glittret alltid syns i detta lack. Vansinnigt snyggt helt enkelt.

Kicks Army Jacket
Blev mycket förvånad över att jag gillade detta lack så pass mycket att jag bar det i två veckor i sträck, jag menar det är ju ett krämlack.... Mycket fint lack som klarar av att vara både uppseendeväckande men samtidigt diskret.

Illamasqua Ruthless
Det perfekta röd krämlacket som inte drar åt orange utan bara är så där perfekt.

Illamasqua Radium
Radium och jag var kärlek vid första ögonkastet och jag visste att jag skulle ha med denna på min toplista redan när jag fick hem den i somras. Fantastiskt och grönt!

H&M Pepparmint Fusion
H&M släpper lite titt som tätt helt fantastiska nagellack och detta är min absoluta favorit från dem. Otroligt fin blå färg och att den har ett ljusblått skimmer i sig gör det hela bättre.

Ozotic 528
Har två st Ozotic lack hemma och jag har bara provat detta hittills. Färgerna på denna är helt i min smak då glittret är grönt och lila. Helt fantastiskt. Önskar bara att de hade legat i en täckande bas så att man inte behöver ha en svartbaslack under.

Vilka lack har stått ut under 2011 hos er?

5 kommentarer:

  1. Oj så många fina! Härligt med allt glitter i början av listan :)

    Här är min lista: http://skimmerskuggan.blogspot.com/2012/01/topplista-20-finaste-lacken-2011.html

    SvaraRadera
  2. They're all pretty, but Black Alley Deals and Believe Me It's Real are my favourites of the bunch :)

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Älskar glitter!

    SilhouetteScreams: I love those, they are high up in my all time favorite nail polish list!

    Honi: Visst är det!

    FuVesa: Då har jag nog ändå utelämnat några godbitar....

    SvaraRadera