torsdag 5 januari 2012

Toasted Smoulder

Det har varit väldigt jobbigt att vända dygnet rätt igen nu när jag har börjat jobba efter julledigheten, att gå upp 6 när man under en veckas tid inte har lagt sig tidigare än 3....Kämpigt och dessutom är det otroligt mycket att göra också på jobbet eftersom jag har varit själv så det har bilvit en hel del övertid.
Jag vill gärna piffa mig lite extra när jag är trött för att pigga upp mig men det måste gå fort när jag är så pass trött. Lösningen heter  en snygg ögonskugga och läppstift.
Slog till på en, förutom highlighter då, ögonskugga över hela locket och glossiga ljusröda läppar tilll.

Ansikte:
Nvey Eco Moisturising fluid foundation i 510
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating Touch i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool dusk


Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Urban Decay Toasted
Wet n Wild Brulée
Urban Decay 24/7 liner i Whiskey
L´Oreal Volume Million lashes extra Black

Läppar:
Boots no7 Sheer Temptation Smoulder

Jag började med att grunda med UDPP och sen packade jag Toasted över hela locket och suddade ut det i globlinjen och en bit ovanför. Har också suddat lite Toasted längs med den nedre fransraden.
På vattenlinjen har jag den bruna kajalen Whiskey och som hihglighter den hudfärgade skuggan Brulée.
Tog verkligen kanppt någon tid alls att göra, kanske 3 min på ögonen medan jag tog lite längre tid på mig med ögonbrynen då de är på utväxt och växer mindre jämt....


På läpparna har jag Boots No7 Smoulder som är ett superglossigt läppstift.

4 kommentarer:

  1. I really like that lip colour on you :)

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Tack!

    Fruvesa: Tack så mycket!

    SilhouetteScreams: Thank you, I love a red or berry lip.

    SvaraRadera