onsdag 18 januari 2012

Perfect Peacock


 Jag ville använda min eyeliner från Too Faced, Perfect Peacock och valde att göra en neutral sminkning med eyeliner som huvudnummret.
Älskar denna eyeliner, den är otroligt krämig, glider på helt fantastiskt och sitter bra samt att färgen är helt otrolig!

Ansikte:
Lily Lolo Mineral foundation i Blondie
BM Beauty Pure Mineral Foundation i Dusk
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 dair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop i Pearlscent blush i Cool Dusk

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Urban Decay Sidecar
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Wet n Wild Brulée
E.l.f eye transfomer, den guldiga skugga
Too Faced Perfect Eyes waterproof eye liner i Perfect Peacock
L´Oreal Volume Million Lashes extra black


Jag började med att grunda med UDPP och sedan packade jag Sidecar över hela locket, i globlinjen suddade jag in Naked och sen Buck för att fördjupa globlinjen lite mer.
Som highlighter har jag använt det hudfärgade skuggan Brulée på brynbenet och vid den inre ögonvrån har jag använt den guldiga skuggan från E.l.f eye transformer.
Med den tealfärgade eyeliner Peacock har jag målat ett ganska tjock eyeliner med en liten vinge.

6 kommentarer:

  1. Håller med dig om att eyelinern är grym :)

    Har ett inlägg på G om den, jag testade dock en annan nyans. Har din eyeliner lite skimmer i sig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inget skimmer, den är mer metallisk eller har ett sheen i sig.

      Radera
  2. Jättefint! Too Faceds linerar är grymma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! Visst är de, jag vill skaffa fler känner jag.

      Radera
  3. Sweet! Lite sminkinspiration till imorgon! En tackar! :)

    SvaraRadera