måndag 2 januari 2012

Nyårsmakeupen: Le Freak


Jag hann tyvärr inte knäppa kort innan jag åkte iväg på nyårsmiddagen hos några vänner, hade tänkt fota där men glömde alldeles bort det. Istället så fotade jag själva ögonsminkningen när jag kom hem. Ser dock väldigt trött ut eftersom detta är taget klockan 5 på morgonen.
Sminket hade då suttit i 10 timmar så jag tyckte att det höll riktigt bra.
Har hoppat över att lista vad jag hade på ansiktet eftersom jag inte har något foto på det men kan säga att jag valde en rosa rouge till min glittriga lila sminkning.

Ögon:
Urban Decay primer potion
Coastal Scent Hot Pot Lavender (S08)
Too Faced First Dance
Too Faced Stiletto
Wet n Wild Brulée
Collection 2000 Le Freak
Urban Decay 24/7 liner i Rockstar

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så packade jag Lavender på hela locket, i den yttre v:et lade jag sedan den mörklila skuggan First Dance och suddade den in mot locket och upp i globlinjen.
First Dance lades och längs med hela den nedre fransraden.
För att fördjupa globlinjen ytterligare så använde jag den svarta skuggan Stiletto och använde också den på den yttre tredjedelen av nedre fransraden.
På vattenlinejn, både den övre och nedre, använde jag den mörklila kajalen Rockstar.
Som highlighter så använde jag den hudfärgade skuggan Brulée.
Eftersom jag ville addera lite glitter så tog jag den glittereyeliner Le Freak och målade en ganska tjock eyeliner och sedan så duttade jag ut lite glitter på locket med hjälp av fingret innan eyeliner hade torkat. Hade också lite glitter vid den intre ögonvrån.

5 kommentarer:

  1. Gott Nytt År!

    Vilken fin nyårssminkning :)

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt! Måste testa att lägga glitterliner sådär.

    SvaraRadera
  3. The glitter is awesome! I'm impressed at how well your makeup lasted, mine would've been an absolute mess XD

    SvaraRadera
  4. Carina: Det samma! Tack så mycket!

    Kerstin: Tack!

    Helena/Lipgloss Bitch: Tack!

    SilhouetteScreams: Thank you! I'm impressed myself, didn't think it would last as well as it did.

    SvaraRadera