måndag 16 januari 2012

Naked and Blue

Jag ville ha något som gick snabbt men ändå var snyggt och som passade till mitt röda lipstain som jag tänkte använda och kom fram till att eyeliner och svagt markerad globlinje var rätt väg att gå.
Har använt detta ganska mycket när jag har haft bråttom, ljusare skugga på locket och sedan en brunbeige skugga i globlinjen.
Har haft lite svårt att komma på när jag ska använda mitt lipstain tills jag kom på att jag behöver ju inte använda det fullt täckande utan kan köra mer som ett svagt tint på läpparna.

Ansikte:
Lily Lolo mineral foundation i Blondie
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool dusk

Ögon:
Urban Decay primer potion
E.l.f eye tranformer, den blåa skuggan
Urban Decay Naked
The Body Shop Carbon Blue eye definer
L´Oreal Volume Million Lashes extra black

Läppar:
Max Factor Lip Infinity Lip Tint i Coral Crush
Jag började med att grunda med UDPP och sedan svepte jag den blåa highlighter skuggan från E.l.f paletten över hela locket. I globlinjen suddade jag försikigt in Naked. Eyeliner målade jag med en blå kajal och den blev hyfsat diskret men en ganska liten vinge.
På läpparna har jag duttat på Coral Crush, som på mig blir rött och inte korall men tycker att det blir riktigt tjusigt ändå. På fotona så har jag haft detta halva dagen så det är lite mindre rött än vad det var i början på dagen. Det höll faktiskt riktigt bra trots att jag hade läppbalsam över.

2 kommentarer:

  1. Superfint! Vad tycker du om Lumene-concealern?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tycker att den verkar riktigt bra, är imponerad över hur väl den täcker.

      Radera