söndag 8 januari 2012

Illamasqua Radium

Illamasqua Radium släpptes med Toxic Nature kollektion våren 2011 och jag suktade över den väldigt länge innan jag i somras klickade hem den. Av någon anledning så missade jag att fota den då jag bar den första gången så i julas så lackade jag om med den för att kunna visa er ett av mina favoritlack.
Eftersom det var i juletider så piffade jag också lacket med lite glitter.

Radium är en giftgrön lack med ett skimmer i sig som gör lacket mer levande, vid första anblicken så ser lacket ut som en krämlack och det är nästan enbart vid en närmre titt eller om man kikar i flaskan som man ser skimret.
Lacket flyter på väldigt bra och täcker med två lager.
Har provat två lack från Illamasqua och båda har varit otroligt bra.

Ni får ursäkta att jag inte har hunnit städa upp kring naglarna på bilderna med bara Radium, fotade lacket innan det var tortt då jag skulle piffa upp det med glitter också.

Glittret som jag valde för pimpningen är Rescue Beauty Lounge Locavora och den fadade jag från nagelbanden och uppåt.

Som baslack har jag använt Scratch Nails Ridge Filler, två tunna lager Radium, två tunna lager Locavora och avslutat med det snabbtorkande överlacket Seche Vite..
På bilden med glitter hade jag haft lacket i fem dagar.

Illamasqua Radium kan köpas via Illamasqua och kostar £13.50.

2 kommentarer:

  1. Superhäftig manikyr, nu blev jag allt lite sugen på att skaffa Radium..

    SvaraRadera
  2. Roxcat: Tack, älskar detta lack. Är så läckert!

    SvaraRadera