måndag 23 januari 2012

Essie Turquoise & Caicos

Jag har ganska länge spanat på Essie Turquoise &  Caicos men har tänkt att det har räckt med Essie Mint Candy Apple eftersom de är i samma färgskala men jag kan säga nu att jag är mycket glad att jag har båda. Mint Candy Apple är mycket ljusare och pastelligare, som Turquoise & Caicos men med mer vitt och snäppet mindre blått i sig.

Turquoise & Caicos kom med Resort kollektionen 2010 och är ett turkost krämlack. Det jag tycker är lite roligt att beroende på ljus så skiftar den från en ganska grön turkos till en mer blå. Otroligt snyggt!

Lacket flyter på bra på nagel, är lite åt det tunnare hållet men täcker med tre lager.
Som baslack har jag använt Scratch Nails Ridge Filler och sedan tre tunna lager Turquoise & Caicos för att avsluta med det snabbtorkande överlacket Seche Vite.

På bilderna har jag haft lacket i ungefär 3 dagar.
Nästa lack från Essie som jag troligen måste köpa är Lapis of Luxury som är från samma kollektion som denna och sen då naturligtvis deras vårkollektion där det gröna lacket Navigate Her lockar otroligt mycket.

7 kommentarer:

  1. Använder själv Essie nagellacken nu, men va bra det verkar sitta på dig, känns inte alls som jag får samma effekt. Är det baslacket som kan hjälpa till måntro?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Baslacket kan spela in, vilket använder du?

      Radera
  2. Vilken underbar färg man blir glad av den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir mycket glad, är lite som sommar på flaska!

      Radera
  3. Kul, har precis också köpt Turquoise & Caicos. Nöjd?

    SvaraRadera