tisdag 31 januari 2012

Dark Sapphire

Har länge varit sugen på att testa L´Oreals Luminizer-serien som finns för blåa och bruna ögon, har sett att det utomlands ska finnas för fler ögonfärger. Nu verkade de för bruna ögon vara just en mörkbrunsvart eyeliner och då en mascara som gick mer åt brunt och det var jag inte så sugen på.
De för blå ögon verkade mycket mer intressat och det var främst eyeliner som fångade mitt intresse men mascaran lät också spännande. När jag hittade både mascaran och eyeliner på rea så slog jag till fort som attan, var dessutom ta två betala för en.

Eyeliner är otroligt fin, väldigt mörkblå eyeliner och jag har alltid älskat Super Liner från L´Oreal då den är så enkel att hålla på med. Mascaran blev jag förvånad över, borde ju ha förstått det, då den är mörkblå. Riktigt ordentligt mörkblå men utan tvekan blå. Bara namnet borde ju ha förvarnat mig men men...
Är riktigt fint även om jag hade önskat lite mer svärta.

Ansikte:
Lily Lolo Mineral Foundation i Blondie
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool Dusk

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Urban Decay Sidecar
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Wet n Wild Brulée
L´Oreal Super Liner Luminizer Blue eyes Dark Sapphire
L´Oreal Volume Million Lashes Luminizer Blue eyes Dark Sapphire

Läppar:
Lush A Million Kisses lip tint

Började med att grunda med UDPP och sedan gick jag in med Buck strax ovanför globlinjen och suddade. Med en platt borste så packde jag sedan Sidecar på locket och suddade in Buck i globlinjen. Som highlighter har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée.
Med Super Liner Dark Sapphire så har jag målat en ganska tjock eyeliner som går ut i en vinge.
På läpparna har jag Lush A Million kisses, otroligt fint och vad jag har förstått också limited edition för Alla Hjärtans dag. Har duttat på den ganska försiktigt för att inte det inte skulle bli så otroligt rött.

4 kommentarer:

  1. Så fint! Jag har linern och gillar den, och nu ser jag att jag måste skaffa maskaran så fort jag kan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Liner är ju vansinnigt snygg. Mascaran ser mer blå ut här efter som ljuset ligger på. Man ser dock att den är mörkblå med bara ögat också.

      Radera