onsdag 25 januari 2012

Copperplate och Cyndi


En av mina favoritskuggor, som jag använder alldeles för sällan, är MAC Copperplate. Copperplate är en mellangrå skugga som blir brun när man suddar den. Finishen på skuggan är Matte2.
Jag tycker att denna skugga är vansinnigt snygga att bära ensam som en lätt sotad look eller med en svart kajal under för en mer rejäl sotning.


Ansikte:
Lily Lolo Mineral Foundation i Blondie
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon Concealer

BM Beauty Pure Mineral Foundation i Dusk
The Body Shop Pearlscent blush i Cool Dusk

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
MAC Copperplate
MAC Kid
Wet n Wild Brulée
E.l.f Eye transformer
Urban Decay 24/7 liner i Zero
L´Oreal Volume Million Lashes extra black

Läppar:
MAC Viva Glam Cyndi

Jag började med att grunda med UDPP och sedan packade jag Copperplate på hela locket och en bit ovanför globlinjen. Med min fluffiga borste, MAC 217, så suddade jag Copperplate uppåt och utåt. För att göra övergången lite mer sömlös så suddade jag in lite Kid strax ovanför globlinjen.
Som highlighter under ögonbrynet har jag använde den hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån den gulidga skuggan från E.l.f eye transfomer paletten.
På läpparna har jag MAV Viva Glam Cyndi, inte fullt lika rosa i verkligheten som på dessa bilder....

4 kommentarer:

  1. Åh, du har mitt absoluta favoritläppstift på läpparna! Jag älskar det och och tycker det är fullkommligt underbart! Perfekt vardagsnyans om man inte vill köra på nude. /N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en väldigt bra vardagasnyans! Är väldigt glad för att jag lyckade få tag på en tillslut.

      Radera
  2. Himla snyggt! Jag gillar verkligen finishen på skuggan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Copperplate är väldigt fin och matte2 är en väldigt trevlig finish/formula på skugga att jobba med.

      Radera