fredag 13 januari 2012

China Glaze Midtown Magic


China Glaze Midtown Magic släpptes med kollektionen Metro nu i höstas, inte ett av de lack som stod ut för mig men efter att ha sett lite bilder så blev jag intresserad. På nageln så är detta lack otroligt fint med en helt fantastisk glöd som mina bilder inte riktigt lyckas fånga. Mörkt, vampig men samtidigt annorlunda.

Midtown Magic är ett mörkbrunt, nästan svart lack men massor med guld och röd skimmer vilket gör att lacket ser ut att glöda. Även fast det är ett nästan svart lack så är det väldigt tydligt ett brunt lack.
Lacket flyter bra över nageln och täcker med två lager men jag har som vanligt tre lager lack. Torktiden är helt ok men eftersom jag har snabbtorkande överlack så är det lite svårt att bedömma.

Som baslack har jag använt Scratch Nails Ridge Filler, tre tunna lager Midtown Magic och sedan har jag avslutat med ett lager Seche Vite. På bilderna har jag haft lacket i ca 4 dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar