torsdag 12 januari 2012

Brown Sage

Mina morgnar har verkligen varit stressig på senaste tiden, har varit väldigt trött så jag har legat lite extra innan jag klivit upp. Hela veckan så har det varit snabbpiffning som gällt i alla fall.
Om jag inte hinner sminka mig på morgonen så har jag alltid lite smink med mig i väskan och bland annat så har jag en väldigt bra eyeliner från The Body Shop som är brun och väldigt klädsam.
Ansikte:
Lily Lolo mineral foundation Blondie
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool Dusk

Ögon:
Urban Decay Primer potion
The Body Shop Baked to last eye color i 05 Sage
The Body Shop Carbon Brown eye definer
L´Oreal Volume Million lashes extra Black

Läppar:
Darling Girl Pomegranat Pout

Jag började med att grunda med UDPP och sedan så använde jag faktiskt fingret för att applicera den ljusare delen av duoskuggan Sage, hade inga borstar med mig på jobbet. Använde ringfingret för att dels dutta på färgen på locket och för att sudda ut den lite i globlinjen. Med den bruna kajalen har jag sedan gjort en ganska tjock eyeliner med en liten vinge.
På läpparna har jag det bäriga läppbalsamet Pomegranat Pout.

6 kommentarer:

  1. Jättefint med det gröna skimret!

    SvaraRadera
  2. Börjar allt mer fundera på att skaffa brun kajal och brun eye-liner som alternativ till allt mitt svarta..! :) Verkar ju som om Body Shop har bra varianter, måste nog kika på väg hem från jobbet idag. //Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brun kajal är väldigt fint, även grått är supernyggt om man vill ha en mindre hård färg än svart.
      De från Body shop är lite småhårda när jag man börjar använda dem så jag brukar värma upp dem på handen först.

      Radera